A projekt célja, hogy segítsük az iskolai integrációját az Ukrajnából érkező gyerekeknek és családjaiknak, valamint felkészítsük az őket fogadó iskolákat a gördülékeny integrációra. A projekt négy lépésben valósul meg.
A projekt célja, hogy segítsük az iskolai integrációját az Ukrajnából érkező gyerekeknek és családjaiknak, valamint felkészítsük az őket fogadó iskolákat a gördülékeny integrációra. A projekt négy lépésben valósul meg. Első lépésként felmérjük az Ukrajnából érkező családok demográfiai mutatóit és a családok motivációját, valamint a magyar oktatási rendszer felkészültségét. Második lépésként 2022. nyarán 6 hétig iskolai előkészítő nappali foglalkozást tartunk 15 fős csoportoknak, ahol a gyerekek a szeptemberben keződő iskolára készülnek fel, miközben nyári programokon vesznek részt. Harmadik lépésként 2022 szeptemberétől felkészítjük az érintett pedagógusokat az Ukrajnából érkező gyermekek fogadására. Ezzel párhuzamosan az Ukrajnából érkező családok és gyerekek számára folyamatos segítséget biztosítunk a gördülékeny integráció érdekében (gyerekprogramok, magyar tanulás, mentorálás).
A gyermekfoglalkozásokat két szakképzett foglalkozásvezető tartja nyáron és az iskolai évben is. A foglalkozások alapvető célja, hogy a gyermekek minél gördülékenyebben tudjanak majd beilleszkedni a magyar iskolarendszerbe. Ehhez a foglalkozásvezetők nyáron a magyar nyelv alapjait, illetve az iskolai integrációhoz szükséges alapokat adják át a gyerekeknek, évközben pedig ezen felül a tantárgyi mentorálást is végzik, igény szerint, a kapacitás függvényében.
Az iskolai integrációval párhuzamosan szabadtéri és művészeti foglalkozással igyekszünk csökkenteni az Ukrajnából érkező gyermekek életkörülményei miatt kialakuló stresszt. Szeptembertől a foglalkozásokon kívül változatos közösségi programokon és egyéb szabadidős tevékenységeken keresztül további időtöltési lehetőséget kínálunk a gyerekeknek.